دسته‌بندی نشده

همه نهادها متولی امر دفاع مقدس هستند

ایسنا/قم مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم، گفت: همه دستگاه‌های دولتی وظیفه‌مند هستند دفاع مقدس را برای نسل جوان امروز تبیین کنند؛ زیرا در غیر این صورت دشمنان مطابق با میل خودشان دست به تبیین می‌زنند.


حجت الاسلام و المسلمین حسن هنرمند، در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، عنوان کرد: شهدای ما با از خود گذشتگی و ایثار جان خود نعمت امنیت و آسایش را برای ما به ارمغان آوردند؛ لذا نه فقط دستگاه‌های دولتی بلکه آحاد مردم باید در قبال ایثار و فداکاری شهدا و امنیت امروز جامعه شکرگزار باشند.


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم، بیان کرد: هفته دفاع مقدس نماد شجاعت و ایثار و اتحاد یک ملت است؛ ملت ما در دوران دفاع مقدس با تمام توان ایستاد و قدرت خود را به رخ استکبار کشید.


هنرمند تاکید کرد: وجود شهدا، جانبازان و رزمندگان در جامعه ما، راهنما و نشان‌دهنده مسیر سعادت است تا راه گم نکنیم.


وی اظهار کرد: ۶۰۹۰ شهید، ۱۲ هزار جانباز و ۸۰۰ آزاده در استان قم داریم، همچنین ۵ هزار نفر از ایثارگران سطح کشور نیز در قم ساکن هستند، بنابراین این جامعه آماری با احتساب خانواده‌هایشان جمعیت ۱۲۰ هزار نفری را در قم شامل می‌شوند؛ به همین جهت برای ارائه خدمات بهتر به این جامعه هدف گسترده باید از ظرفیت‌های دیگر نهادها استفاده کنیم.


هنرمند تصریح کرد: در حال حاضر با هدف ارائه خدمات بهتر و پوشش نیازهای جامعه هدف گسترده بنیاد شهید با دستگاه‌های مختلف متناسب با ظرفیت‌ آن‌ها تفاهم‌نامه‌هایی منعقد کردیم.


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم، با بیان اینکه تاریخ شفاهی از جمله مسائلی مهمی است که باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد، تاکید کرد: در رابطه با جمع آوری تاریخ شفاهی از جانبازان ۷۰ درصد، پدران و مادران شهدا و همسران شهدا ورود پیدا کردیم. البته دوران کرونا محدودیت‌هایی را ایجاد کرد اما در حال حاضر نیز مشغول جمع آوری تاریخ شفاهی و اخذ خاطرات هستیم.


هنرمند در ادامه رزمایش دیدار با خانواده‌های شهدا با همکاری تمام دستگاه‌های دولتی، غبارروبی، تعویض پرچم و گلباران مزار شهدا در بیش از ۹۰ نقطه از استان، عیادت و دیدار از ایثارگران بستری در بیمارستان‌ها، طرح پایش سلامت خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران که در طول سال نیز با بیش از ۳۵ پزشک دنبال می‌شود را از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس معرفی کرد.


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم با بیان اینکه رسانه‌ها در ترویج فرهنگ ایثار وظیفه مهمی به عهده دارند، عنوان کرد: همواره سعی کردیم ارتباط و تعامل خوبی با رسانه‌ها داشته باشیم و پاسخگوی سوالات اصحاب رسانه باشیم.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیم دستگاه تصفیه آب
بیشتر بخوانیمروش‌های انتخاب و خرید نهال‌های سالم برای باغبانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *