دسته‌بندی نشده

بکارگیری توان بسیج سازندگی در اجرای طرح کاشت ۱۶ میلیون درخت در

ایسنا/مرکزی مسئول بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی از بکارگیری تمام توان بسیج برای اجرای طرح کاشت ۱۶ میلیون درخت در استان خبر داد.


سعید فرامرزی ۱۱ دیماه ۱۴۰۲ در حاشیه جلسه هماهنگی اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور، بیان کرد: با توجه به تفاهم نامه منعقد شده بین قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و استانداری مرکزی، ۱۱ عرصه فعالیتی ذیل این تفاهم نامه تعریف شده است.


وی یکی از ۱۱ عرصه فعالیتی را شامل حوزه آبخیزداری بیان کرد و گفت: در کنار مشارکت و همکاری در پروژه‌های آبخیزداری، در طرح ملی و مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور و تحقق سهم کاشت ۱۶ میلیون درخت در استان مرکزی نیز مشارکت خواهیم داشت.


فرامرزی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت بزرگی که در بسیج وجود دارد، تصمیم بر این است که در راستای اجرای این طرح بزرگ درختکاری در استان از همه اقشار بسیج (خواهران، برداران، دانش آموزان، دانشجویی، مساجد و … ) استفاده شود، همچنین از تمامی تجهیزات و امکانات و ماشین آلات بهره مند خواهیم شد و ظرفیت بسیج سازندگی برای تحقق و اجرای این طرح به کار گرفته خواهد شد. برنامه های عملیاتی اینکار از هفته مقاومت و همزمان با سالگرد شهادت سردار سلیمانی کلید می خورد.


وی با اشاره به آغاز اجرای این طرح از منطقه پارک جنگلی فدک، گفت: این طرح ۴ ساله است و هر ساله باید ۴ میلیون درخت در استان کاشته شود و قطعا بسیج سازندگی به منظور سازندگی در کشور با منابع طبیعی استان همکاری خواهد داشت.


فرامرزی اضافه کرد: قطعا در این راستا از ظرفیت گروه‌های مختلف همچون بسیج جامعه کشاورزی، صنعت و معدن، کارگری، پیشکسوتان و … استفاده خواهد شد و به دنبال هم افزایی بین منابع طبیعی استان و اقشار مختلف بسیج هستیم.


به گزارش ایسنا، عبدالحسین محمدی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با اشاره به عقد تفاهم نامه سازمان منابع طبیعی کشور و قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج بیان کرد: در راستای این تفاهم نامه اقداماتی چون تامین و واگذاری نهال و انتخاب جغرافیای محل کاشت نهال توسط اداره کل منابع طبیعی استان مرکزی، اجرای ۶۰ درصد چاله کنی توسط بسیج و ۴۰ درصد توسط منابع طبیعی استان، تامین و واگذاری ۳۰ درصد نهال درختان میوه برای کاشت در منطقه نظامی و ۷۰ درصد نهال جنگلی در اراضی ملی، تامین ۸۰ درصد هزینه ایاب و ذهاب با بسیج و ۲۰ درصد با اداره کل منابع طبیعی، فراهم کردن زمینه تشکیل و تقویت تشکل‌ها و تعاونی‌های مردمی به منظور واگذاری فعالیت‌ها و کاهش تصدی گری بخش دولتی دنبال خواهد شد.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیم بورس خرید نهال کجاست؟ نکات خرید نهال چیست؟
بیشتر بخوانیم راهنمای خرید نهال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *