دسته‌بندی نشده

وزیر دفاع روسیه از تلفات سنگین نیروهای اوکراینی در ماه جاری خبر

وزیر دفاع روسیه امروز (دوشنبه) گفت، نیروی دریایی روسیه تا پایان 2023 سه فروند کشتی کلاس “کاراکورت” دریافت می‌کند که می‌توانند حملات موشکی با دقت بالا را انجام دهند.


به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه به مقام‌های نظامی این کشور گفت: این کشتی‌ها می‌توانند حملات موشکی با دقت بالا علیه اهداف جدی در زمین و کشتی‌های دشمن در دریا در منطقه نزدیک به دریا انجام دهند. در ژوئیه ۲۰۲۳، یگان دریای سیاه نیروی دریایی روسیه کشتی گشت زنی کلاس “سایکلون” را دریافت کرد. این سه کشتی کلاس “کاراکورت” قرار است در پایان سال جاری میلادی وارد یگان نیروی دریایی روسیه شود. دو کشتی دیگر هم در ۲۰۲۴ عملیاتی می‌شوند.


شویگو در ادامه گفت، “رژیم کی‌یف” اکنون بر روی انجام حملات تروریستی علیه زیرساخت‌های مدنی در روسیه به دلیل ضد حمله ناکامش تمرکز دارد.


وی افزود: در میانه ضد حمله ناکام و ناموفق، کی‌یف با حمایت حامیان غربی‌اش بر روی انجام حملات تروریستی علیه زیرساخت‌های مدنی در شهرهای فدراسیون روسیه متمرکز است. نیروهای روسی حملات خود را علیه تاسیسات نظامی اوکراین از جمله آنهایی که در انجام حملات تروریستی علیه روسیه دست دارند، تشدید کرده است.


وزیر دفاع روسیه گفت: طی یک ماه گذشته، در نتیجه اقدامات موفقیت‌آمیز نیروهای ما، تلفات دشمن به بیش از ۲۰ هزار و ۸۰۰ سرباز، به طور دقیق ۲۰ هزار و ۸۲۴ نفر و ۲۲۲۷ واحد تسلیحات مختلف رسیده است. در میان تجهیزات از دست رفته کی‌یف، ۱۰ دستگاه تانک لئوپارد، ۱۱ خودروی جنگی پیاده نظام بردلی آمریکایی، ۴۰ سامانه توپخانه آمریکایی M۷۷۷ و ۵۰ دستگاه توپخانه خودکششی از کشورهای انگلیس، آمریکا، آلمان، فرانسه و لهستان وجود دارد.


وزیر دفاع روسیه در ادامه صحبت‌هایش گفت: وزارت دفاع مایل است تا قراردادهایی به ارزش بیش از ۴.۷ میلیارد دلار در نهمین اجلاس بین‌المللی نظامی-فنی ارتش-۲۰۲۳ به میزبانی روسیه در اوت امضا کند.


این مقام دفاعی ارشد روسیه افزود، وزرای دفاعی از ۱۰۸ کشور برای شرکت در این نشست دعوت شده‌اند. در این اجلاس ۱۵۰۰ کمپانی صنایع دفاعی قرار است تولیدات خود را ارائه کنند.


وزیر دفاع روسیه گفت: ارتش در مسیر “کراسنی لیمان”، شهرک‌های “سرهیوکا” و “کوالیوکا” و همچنین ایستگاه خط آهن “مولچانوفکا” در مسیر “کوپیانسک” را به کنترل خود درآورده است. ارتش روسیه در این اقدامات از مانور و ضد حمله و همچنین تشکیلات و واحدهای نظامی استفاده کرده است.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیم دستگاه تصفیه آب
بیشتر بخوانیمروش‌های انتخاب و خرید نهال‌های سالم برای باغبانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *