دسته‌بندی نشده

شهرداری در حوزه عمرانی توجهی به بودجه و پروژه های مصوب نداشته

ایسنا/خراسان رضوی رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شهرداری در حوزه عمرانی توجهی به بودجه و پروژه‌های مصوب نداشته و کار خود را انجام داده است.


مجید دبیریان امروز ۱۷ مهرماه، در نودویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، در تذکری به شهردار مشهد اظهار کرد: بابت این تذکر متاسف هستم. یکی از وظایف اصلی شورا نظارت بر عملکرد شهرداری است. متاسفانه امروز در ۱۷ مهرماه با توجه به بودجه سال ۱۴۰۲، شهرداری لیست پروژه‌هایی که باید برای ممهور شدن به مهر شورا ارائه شود را به تاخیر انداخته و چند موضوع مهم در این تاخیر وجود دارد.


وی بیان کرد: در بودجه ۱۹ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان مربوط به بودجه عمرانی است که ۱۲ هزار و ۲۰۱ میلیارد تومان آن باز شده اما عملکرد شهرداری ۱۰۸۱ میلیارد تومان، معادل ۸ درصد و از میزان کل نیز معادل ۵ درصد است.


دبیریان افزود: عملکرد شهرداری در حوزه عمرانی ۵ درصد بوده و بدتر از این ۶ هزار و ۴۲۵ میلیارد تومانی بوده که به صورت غیر مصوب باز شده در حالی که گلوبال نهایت ۱۰ درصد است. شهرداری از این میزان یک‌هزار و ۶۱۱ میلیارد عملکرد داشته که معادل ۲۵ درصد است.


رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: عملکرد شهرداری در بخش غیر مصوب بیش از بخش مصوب است، یعنی شهرداری در حوزه عمرانی توجهی به بودجه و پروژه‌های مصوب نداشته و کار خود را انجام داده است. دیگر نباید هیچ اعتباری برای پروژه‌ای غیر از آنچه مصوب شورا است، باز کنند. 


چگونه می‌توانید پروژه‌های عمرانی را به اتمام برسانید، وقتی توانایی تعمیر یا نصب آسانسور را ندارید؟


در ادامه هاشم دائمی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: طبق آمارهای رسمی، در سال گذشته در تصادفات شهری ۲۴۵ نفر عابر پیاده کشته و ۳۳ هزار نفر مصدوم شدند.


وی خاطرنشان کرد: شهردار چندی پیش در صحن علنی قول دادند تا پایان شهریور ماه ۱۸ پله برقی یا آسانسور برای پل‌های عابر پیاده نصب کنند که تاکنون فقط ۹ مورد مهیا شده است.


عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ما در هر موضوعی مماشات یا چشم‌پوشی کنیم، در برابر قصور شهردار و مجموعه مدیریت شهری در برابر جان شهروندان چشم‌پوشی نخواهیم کرد. عدم توانایی شهردار در تامین امنیت جانی شهروندان مورد سوال قرار گرفته، چگونه می‌توانید پروژه‌های عمرانی را در سال جاری کلید بزنید و به اتمام برسانید، وقتی توانایی تعمیر یا نصب آسانسور را ندارید؟


شهرداری منطقه ۶ بالاترین تعداد پروژه‌های زودبازده را دارد


در بخش دیگری از جلسه حسین بنائی‌منش، شهردار منطقه ۶ مشهد عنوان کرد: شهرداری منطقه ۶ با ۱۸۰ پروژه زودبازده، بالاترین تعداد پروژه را دارد. از نظر تعداد و مبلغ پروژه اول و  از نظر پیشرفت فیزیکی با ۲۰ درصد رتبه دوم است.


وی بیان کرد: در جلسات پروژه‌های زودبازه سال ۱۴۰۲ در سال گذشته مطرح شده است. از نظر تعداد حوزه حمل‌ونقل ۶۱ درصد پروژه‌ها با ۸۸ پروژه و ۱۳۶ میلیارد تومان بوده و فضای سبز با ۲۶ میلیارد ۱۲ درصد، خدمات شهری با ۸۴ میلیارد ‌۴ درصد و فرهنگی-اجتماعی با ۳۶ میلیارد ۱۶ درصد ‌پروژه‌ها است.


بنائی‌منش خاطرنشان کرد: ما ۱۵ محله هدف داریم که توانستیم در این قضیه پیشرفت داشته باشیم. بیش از ۵۰ درصد کار پیشرفت داشته است. پروژه‌های شاخص منطقه شامل شهرک شهید باهنر بوده که در انتهای کار است. کال امیرآباد در لیست پروژه‌های قابل افتتاح قرار دارد.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیم دستگاه تصفیه آب
بیشتر بخوانیمروش‌های انتخاب و خرید نهال‌های سالم برای باغبانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *