دسته‌بندی نشده

از اتراق در کنار رودخانه های استان همدان پرهیز کنید

ایسنا/همدان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: با توجه به پیش‌بینی باران، ساکنان و مسافران این استان به ویژه در مناطق جنوبی و غربی استان، تا روز جمعه سوم فروردین از اتراق در کنار رودخانه‌ها، مسیل‌ها، حاشیه سدها و دیگر تأسیسات آبی پرهیز کنند. 


رضا اخلاص‌مند افزود: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، گذر متناوب امواج ناپایدار از دوشنبه ۲۸ اسفندماه تا جمعه، وقوع باران و رعد و برق به ویژه در مناطق جنوبی و غربی استان پیش‌بینی می‌شود و احتمال بروز آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب وجود دارد.


وی با بیان اینکه مردم از اتراق در مناطق پرخطر و همچنین از چرای دام در این مناطق خودداری کنند،  تأکید کرد: وزش باد نیز می‌تواند مشکلاتی را برای ساکنان و گردشگران ایجاد کند و احتمال خطر نیز وجود دارد.


اخلاص‌مند ادامه داد: سدهای هشت‌گانه استان همدان از نظر پایداری و کنترل سیلاب‌های احتمالی وضعیت مطلوبی دارند اما احتمال طغیان رودخانه‌ها به علت بارش‌ها وجود داشته و تقاضای ما از مردم این است که از اتراق و تردد در اطراف رودخانه ها به طور جد خودداری کنند.


وی با بیان اینکه با توجه به ماهیت فصل بهار هر لحظه امکان بارش های رگباری و بروز سیلاب شدید در رودخانه‌ها وجود دارد، گفت: هرچند که ظرفیت ذخیره آب در سدهای همدان وجود دارد اما کم‌توجهی و بی‌احتیاطی شهروندان به هشدارها ممکن است خسارات و حوادث ناگوار برای مردم داشته باشد.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *