دسته‌بندی نشده

میانگین سنی ۱۵ سال دستگیرشدگان اغتشاشات اخیر به دلیل غفلت از

تهران – ایرنا – جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران به میانگین سنی ۱۵ ساله بسیاری از دستگیرشدگان اغتشاشات اخیر اشاره کرد و گفت: غفلت از حوزه های تربیتی، معرفتی، تبیینی و تبلیغی باعث شد تا این عده در قربانگاه فضای مجازی و رسانه ای،به عنوان لقمه‌های چربی برای دشمن تبدیل شوند.


به گزارش گروه سیاسی  ایرنا به نقل از سپاه نیوز، سردار دریادار پاسدار علی فدوی جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین پاسداشت چهل و یکمین سالروز حماسه شکست حصر آبادان و عقب راندن دشمن متجاوز در عملیات غرور آفرین ثامن الائمه(ع) که در مجتمع کوثر ولایت تهران برگزار شد، گفت: بیش از ۴۴ سال است که انقلاب اسلامی با انواع دسیسه های سازماندهی شده از جمله ایجاد غائله های قومی و مرزی، کودتا، جنگ تحمیلی، تحریم، محاصره اقتصادی، جنگ روانی و رسانه‌ای و فرهنگی، مورد هجمه همه جانبه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: همه زور و پول و برنامه ریزی آمریکا و اذناب و مزدوران او به میدان مقابله با انقلاب اسلامی سرازیر شده است. اما، غافل از آن که هیچ قدرتی بالاتر از قدرت و اراده الهی نیست و اراده خدا به پیروزی انقلاب اسلامی و شکست و ناکامی دشمنان آن تعلق گرفته است.

سردار فدوی گفت: این مطلب را  وقتی جنگ تحمیلی با ایستادگی و پیروزی ملت ایران و ناکام ماندن دشمنان انقلاب اسلامی به پایان رسید، اسناد حمایت، همراهی و پشتیبانی ۸۷ کشور از این رژیم در جنگ برای از بین بردن انقلاب اسلامی افشا گردید و بسیاری از این کشورها صراحتاً به این حمایت و همراهی اعتراف کردند.

وی افزود: اما با وجود همه این حمایت ها و پشتیبانی ها برای به زانو درآوردن مردم و متوقف کردن انقلاب اسلامی، خواست خدا، پیروزی این ملت و انقلاب آنان و شکست دشمنان بود. از فردای پیروزی انقلاب و فروریختن پایه های نظام شاهنشاهی به عنوان یکی از ستون های سلطه آمریکا بر ایران، دسیسه و اقدام برای از بین بردن این انقلاب آغاز شد.

جانشین فرماندهی کل سپاه خاطرنشان کرد: امروز تحریم اقتصادی علیه ملت ایران عمری چهل و چند ساله پیدا کرده است و این به موازات انجام کودتاهای مختلف، راه اندازی غائله های گوناگون قومی و مرزی، جنگ تحمیلی، جنگ رسانه‌ای و فرهنگی از همان ابتدا تا به امروز دنبال شده است. وقتی جبهه آمریکا در پوشش حوادث و رویدادها به ما حمله می‌کند؛ بیانگر دو چیز مهم است، یا این جبهه در معرض شکست بزرگی قرار گرفته و یا اینکه انقلاب اسلامی در معرض یک پیروزی بزرگ و مهم است.

وی ادامه داد: رخ نمایی پیامدهای جنگ اوکراین، شاهدی برای درک بزرگی و عظمت انقلاب اسلامی و ایستادگی ملت ایران در  هشت سال جنگ تحمیلی همه جانبه و چهل و چند سال تحریم و محاصره اقتصادی ظالمانه و جنگ رسانه‌ای و فرهنگی دشمنان است. هنوز یک سال از وقوع جنگ اوکراین نگذشته است که کشورهای درگیر در آن از جمله کشورهای غربی و اروپایی متاثر از تحریم‌های روسیه در انرژی و غذا به چنان فلاکتی افتاده اند که در نوع خودش بی سابقه است.

سردار فدوی بیان داشت: هرچند که فشار و تحریم ها مشکلاتی را برای زندگی و معیشت مردم ما ایجاد کرد. اما، باعث شد تا در بسیاری از عرصه ها به تولید و خودکفایی دست پیدا کرده و روی پای خود بایستیم و با این کارها، مسیر خنثی سازی گام به گام تحریم ها را در پیش بگیریم.

وی افزود: در همین شرایط جمهوری اسلامی ایران به سه شاخص سرنوشت‌ساز یعنی، توان و قدرت دفاع از خود، قدرت بازدارندگی و توانمندی اقدام تهاجمی در زمان و مکان معین دست پیدا کرده است که همین سه اصل، بر هم ریختن محاسبات دشمن را در پی داشته است.

جانشین فرماندهی کل سپاه با بیان این که ما در هرجا که ایثارگرانه، جهادی و انقلابی و بر اساس قواعد الهی عمل کردیم پیروز بودیم، گفت: در هر جایی که جهاد و مقاومتی در برابر ظلم صورت بگیرد، این ظلم و باطل است که شکست خورده و متوقف می شود.

وی ادامه داد: راز این که چرا انقلاب اسلامی طی ۴۴ سال فشار و جنگ و تحریم و جنگ رسانه ای و فرهنگی همچنان قدرتمندتر از هر زمان دیگری به راه خود ادامه می دهد، در توجه به قواعد و سنت های الهی، انجام تکلیف و ایستادگی و مجاهدت، نهفته است.

سردار فدوی به حوادث اخیر سازماندهی شده برای ایجاد آشوب و اغتشاش در همان مسیر دشمنی‌های چهل و چند ساله دشمن علیه انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمن از هر حادثه ای که با آن بتوان جمهوری اسلامی ایران را مورد هجمه قرار داد و از آن محملی برای نشان دادن دشمنی ساخت، استفاده ابزاری می کند.

وی افزود: دشمن در حالی با ادعای دفاع از حقوق مردم و زنان از حوادث مرتبط با ایران در جهت آشوب سازی و تخریب و آسیب رسانی و جنگ ترکیبی بهره می گیرد که در همین زمان چشم خود را کاملاً بر جنایات داعش و رژیم صهیونیستی در فلسطین و افغانستان و سایر نقاط دنیا می بندد و سکوت مرگ اختیار می کند، جنایاتی چون کشتار وحشیانه ده ها زن و دختر در انفجارهای تروریستی که هیچ جایی در اولویت های ادعایی آنان در موضوع زن و حقوق بشر ندارد.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان این که تجربه چند دهه رویارویی با جبهه آمریکایی، ما را به نتایج قابل توجهی راهنمایی و دلالت می کند، گفت: وقتی جبهه آمریکا در پوشش حوادث و رویدادها این گونه به جمهوری اسلامی ایران حمله می کند، بیانگر دو چیز مهم است که یا این جبهه در معرض شکست بزرگی قرار گرفته و یا اینکه انقلاب اسلامی در معرض یک پیروزی بزرگ و مهم قرار دارد.

وی بر انتقال درست و کامل تجربیات ارزشمند دفاع مقدس و فرهنگ و ارزش‌های انقلاب به نسل جوان تاکید کرد و افزود: هر کجا این تجربه و فرهنگ و ارزش ها به درستی انتقال پیدا کرد، باعث شد تا حتی نسل های نو و دهه نودی های ما که پس از دفاع مقدس به دنیا آمده اند و امام و شهدا و جنگ را ندیده اند، با همان شور و اراده و انگیزه و ایمان در جبهه مقاومت و سوریه علیه داعش و جبهه استکباری بجنگند که رزمندگان در دهه ۶۰ در خرمشهر و آبادان و اهواز در خانه خود در برابر ارتش متجاوز دشمن جنگیدند.

سردار فدوی ضمن اشاره به مستندات به دست آمده از اغتشاشات اخیر، به میانگین سنی ۱۵ ساله بسیاری از دستگیرشدگان اغتشاشات اخیر اشاره کرد و گفت: غفلت از حوزه های تربیتی، معرفتی، تبیینی و تبلیغی باعث شد تا این عده در قربانگاه فضای مجازی و رسانه ای، به عنوان لقمه های چربی برای دشمن تبدیل شوند.

وی ادامه داد: برخی از این نوجوان ها و جوان های دستگیر شده در اعترافات خود از کلید واژه های مشترکی چون شبیه سازی اغتشاشات خیابانی به بازی های رایانه‌ای و همچنین اعتیاد و وابستگی شدید به فضای مجازی سخن می گویند؛  زمینه و بستری که شبکه‌ها و رسانه‌های مجازی و ماهواره ای دشمن به خوبی از آن برای اغفال و گمراه سازی، بهره گرفت.

جانشین فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که خداوند متعال بر انجام درست تکالیف و مسئولیت ها تاکید دارد، گفت: بر اساس قواعدی که خدا مشخص کرده است، باید تکلیف را بشناسیم و با همه توانمان در پای کار حاضر شویم چرا که این شرط هدایت و پیروزی است.

وی با استناد به آیاتی از قرآن کریم، از جمله من یتق الله یجعل له مخرجا، افزود: تقوا گوش دادن به حرف خدا و عمل به تکلیف است. خدا در قرآن صریح فرموده است که شما تکالیف را انجام دهید، نتیجه را من مشخص می کنم.

سردار فدوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توفیقات بدست آمده در دوران دفاع مقدس و درخشش عزیزانی همچون حاج عباس سرخیلی، گفت: در موضوع اقتصاد و فرهنگ و فضای مجازی و رسانه هم همین قواعد و سنت ها برقرار است، یعنی اگر بر اساس قوانینی که خدا مشخص کرده است عمل کنیم، پیروزی و موفقیت، ثمره آن خواهد بود.

جانشین فرمانده کل سپاه در پایان اظهار امیدواری کرد که همگی بتوانیم به تکالیف عمل کنیم و به طور کامل عاقبت بخیر شویم. وی با استناد به برخی روایات، کمال عاقبت بخیری را شهادت در راه خدا عنوان کرد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *