دسته‌بندی نشده

سجادی شعار خودکفایی را در ورزش بانوان عملیاتی کردیم

تهران- ایرنا- وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه شعار خودکفایی و استقلال ورزش بانوان را عملیاتی کردیم، اظهار داشت: هم اکنون تمامی ادارات کل ورزش و جوانان صاحب معاونت ورزش بانوان شده‌اند.


به گزارش ایرنا، نشست صمیمی ورزشکاران، فعالان عرصه ورزش عصر امروز با حضور جمعی از پیشکسوتان، مدال آوران، ملی پوشان، قهرمانان، مربیان، داوران و مسوولان ورزش کشور در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.


در این مراسم، سید حمید سجادی، ضمن قدردانی از آیت‌الله رییسی رییس جمهور به خاطر میزبانی جامعه ورزش اظهار داشت: ان‌شاءالله دیدار بعدی با جامعه جوانان خواهد بود تا شنونده مباحث و موضوعات ارزشمند آن عزیزان نیز باشیم.


وی در ادامه گزارشی از دستاوردهای حوزه قهرمانی ارائه کرد و گفت: در هشت ماه گذشته، خدا را شاکر هستیم که قهرمانان کشورمان با کسب ۵۹۴ مدال (۲۱۱طلا، ۱۶۲تقره، ۲۲۱برنز)، برای ایران عزیز افتخارات بزرگی کسب کردند.


وزیر ورزش و جوانان همچنین افتخارآفرینی جامعه ورزشکاران زن کشور را مورد توجه قرار داد و افزود: در این بازه زمانی، شاهد توسعه کمی و کیفی حضور داوران زن جهت قضاوت در رقابت‌های داخلی و بین المللی، افزایش تعداد مربیان بانو جهت آموزش ورزشکاران و هدایت تیم های ملی، رشد کمی ورزشکاران زن سازمان یافته در رشته‌های مختلف در سراسر کشور وحضور آنها در رویدادهای مهم خارجی و کسب مدال های خوش رنگ توسط ملی پوشان زن کشور بودیم.


وی در ادامه به عملیاتی شدن برنامه‌های مطرح شده در جریان کسب رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: در آن جلسات اعلام کردیم به دنبال خودکفایی و استقلال بخش ورزش بانوان هستیم که خوشبختانه با هدف حفظ حرمت و کرامت آنها، راه اندازی معاونت بانوان در ادارات کل ورزش وجوانان سراسر کشور، این برنامه را اجرایی کردیم. ضمن اینکه در تلاش هستیم در تمام زمینه‌ها، ورزش بانوان، هیچ نیازی به تخصص ورزشی مردان نداشته باشد.


سجادی در خصوص اشتغال ورزشکاران قهرمان و مدال آور نیز گفت: در دیدار با مقام معظم رهبری نیز این موضوع مطرح شد و ایشان دستور پیگیری دادند. هیات دولت نیز سریعا دستورات لازم را صادر کردند و خدا را شکر که هم اکنون مشکلات بر سر مسیر استخدام ورزشکاران قهرمان عزیز برطرف شده و مانعی وجود ندارد.


وی همچنین در خصوص صندوق حمایت از پیشکسوتان نیز بیان کرد: مشکلات بررسی و تغییرات لازم در جهت بهبود شرایط پیشکسوتان، اعضا و زیرمجموعه صندوق پیش بینی شده است.


وزیر ورزش و جوانان در ادامه سخنانش به مشکلاتی که در جهت توسعه زیرساخت‌های ورزشی وجود دارد اشاره کرد و توضیح داد: در این حوزه و امکانات سخت افزاری ورزش با مشکلات اساسی مواجه هستیم.


وی ادامه داد: در کشور۶ هزار مجموعه ورزشی درحال ساخت داریم که یک هزار و ۲۰۰ مورد آن به خاطر کمبود امکانات و اعتبارات کاملا تعطیل است، ۱۸۸ پروژه سنگین درحال پیگیری است و ۳ هزار و ۹۰۰ پروژه سبک‌تر در حال اقدام است.


سجادی در ادامه سخنانش ضمن قدردانی از تلاش‌های شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، دفتر فنی ومهندسی بیان کرد: امروز با افتخار می‌گویم با اهتمام همکارانم سرانه ورزشی در این هشت ماه با ۹سال گذشته در کشور برابری می کند.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *