۸ اشتباه رایج در طراحی سایت

آیا می‌دانستید که 75 درصد از اعتبار وب‌سایت شما به دیزاین آن نسبت داده می‌شود؟ اگر اشتباهات دیزاین سایت زیاد باشد، بازدیدکنندگان ممکن است شرکت شما را کمتر قابل اعتماد بدانند.


به گزارش ایسنا به نقل از پانا مارکتینگ، چه در حال ساخت سایتی از صفر باشید و چه می‌خواهید سایت فعلی خود را به‌ روز کنید، اجتناب از این خطاها به کسب و کار شما اجازه می‌دهد تا به شکل صحیحی در بستر وب فعالیت کند و به وجهه کاری شما اعتبار ببخشد.


بی‌اهمیتی به “دسترسی راحت برای کاربران” ، اشتباه شماره یک در “https://panamarketing.ir/web-design/”>طراحی سایت است که می‌توانید مرتکب شوید. در اینجا به سه خطای اصلی در مورد دسترسی اشاره می‌کنیم:


بیایید به هر یک از اینها عمیق‌تر بپردازیم.


کنتراست رنگ ناکافی


کنتراست رنگ یک خطای دسترسی برای کاربران است که اغلب نادیده گرفته می‌شود. اغلب، این اشتباه به این دلیل اتفاق می‌افتد که شرکت‌ها وب‌سایت‌هایی را می‌سازند که دارای پالت رنگ برند خود هستند که معمولاً با طراحی قابل دسترس و خوانا ایجاد نمی‌شوند.


بنا به گفته پانا مارکتینگ: ((وقتی ترکیب رنگی که در یک وب‌سایت استفاده می‌شود فاقد کنتراست رنگ کافی بین رنگ‌های پس‌زمینه و پیش‌زمینه باشد، درک متن و آیکون‌ها دشوار است، به‌ ویژه برای افرادی که دارای اختلالات بینایی مانند کوررنگی هستند.))


به طور مثال اگر دکمه‌های سایت شما پس‌زمینه نارنجی باشد و متن روی آن سفید، این یک کنتراست ضعیف است که خطای آن را در ابزار Google PageSpeed Tool  نیز خواهید دید.


متن جایگزین تصاویر وجود ندارد یا نامناسب است.


بازدیدکنندگان سایتی که از صفحه‌خوان‌ها استفاده می‌کنند، برای توصیف آنچه که تصویر یا گرافیک منتقل می‌کند، به متن جایگزین تصویر تکیه می‌کنند.


اگر از alt تصویر استفاده نکنید یا به اندازه کافی تصویر را توصیف نکنید، خوانندگانی را که برای مطالعه سایت شما به آن نیاز دارند را از سایتتان از دست خواهید داد.


نشانه‌های فوکوس بصری ناکافی یا عدم استفاده از آن.


بدون شاخص‌های تمرکز بصری، بازدیدکنندگان نمی‌توانند تجربه خوبی در سایت شما داشته باشند. شاخص‌های فوکوس معمولاً به صورت خطوط کلی پیرامون اجزای تعاملی مانند پیوندها و دکمه‌ها ظاهر می‌شوند.


مهم است که یک نشانه بصری واضح از اینکه چه عنصری در صفحه فعلی تمرکز بر آن وجود دارد، وجود داشته باشد.


بنابراین کاربرانی که با صفحه کلید در حال پیمایش هستند و می‌توانند صفحه را ببینند، دقیقاً بدانند که در کجای صفحه قرار دارند و هنگام تعامل با صفحه چه انتظاراتی دارند. عنصر فعال.”


طبق بررسی‌ها در سال‌های اخیر دستگاه‌های تلفن همراه بیش از 58 درصد از ترافیک در وب‌سایت‌ها را در جهان تشکیل می‌دادند که این آمار حتی تبلت‌ها را هم شامل نمی‌شد!


اگر سایت شما به زیبایی و کاربردی بودن حالت دسکتاپ در دستگاه‌های موبایل و تبلت نیست، شما بازدیدکنندگان زیادی را از دست خواهید داد.


یکی از اشتباهات طراحی وب‌سایت که در چند سال اخیر شتاب بیشتری گرفته است، تقدم زیبایی‌شناسی بر عملکرد است. برای استفاده از گرافیک‌های سنگین، استفاده بیش از حد انیمیشن در سایت و سایر عواملی که بر تجربه کاربری و هم سرعت سایت اثرگذارند باید تجدیدنظر کنید.


وب‌سایت خود را به عنوان ویترین فروشگاه اینترنتی کسب و کار خود در نظر بگیرید. سایت شما باید نشان‌دهنده برند شما باشد و احساس منحصر به فردی برای شرکت شما داشته باشد. یکی از مهمترین اشتباهات طراحی وب‌سایت، انتخاب یک قالب و حتی سفارشی نکردن آن است. اگرچه که می‌دانیم این بسته به نوع سایتی که کارفرما سفارش می‌دهد تحت تأثیر قرار می‌گیرد اما به هر حال انجام برخی تغییرات حائز اهمیت است.


یکی دیگر از خطاهای رایج استفاده از ویژگی‌های ناکارآمد است. مهم نیست که یک عنصر چقدر از نظر بصری جذاب باشد، به یاد داشته باشید که اولویت اصلی اثربخشی وب‌سایت شما است.


مثلاً ما در صفحه خدمات “https://panamarketing.ir/web-design-in-mashhad-city/”>طراحی سایت مشهد خود از نمایش نمونه کارها پرهیز کردیم تا سرعت بارگزاری صفحه را افزایش دهیم.


به جای آن، ما یک صفحه برای نمونه کارها ساختیم و از تمامی صفحات خدماتی خود به آن لینک دادیم تا اگر کسی قصد مشاهده نمونه کارهای طراحی سایت و سایر خدمات ما را داشت، در آنجا مشاهده نماید.


اگر در سایتی استفاده از اسلایدر بیهوده است و نیازی به آن نیست و می‌دانید که با توجه به هاست کارفرما، سرعت سایت را نیز به شدت کند می‌کند، پس چرا از آن در طراحی سایت استفاده می‌کنید؟


تحقیقات بی‌شماری انجام شده است که نشان می‌دهد کاربران اغلب با اسلایدرها ارتباط برقرار نمی‌کنند، به‌ ویژه در تلفن‌های همراه که از اینترنت کم سرعت‌تری نیز برخوردارند.


آیا تا به حال از یک وب‌سایت بازدید کرده‌اید و متوجه نشده‌اید که باید توجه خود را به کجا متمرکز کنید؟ اگر چنین است، احتمالاً در سایتی قرار گرفته‌اید که سلسله مراتبی ندارد!


درست مانند اینکه یک روزنامه از عناوین و زیرعنوان‌ها برای نشان دادن اهمیت و سلسله مراتب در موضوع استفاده می‌کند، تایپوگرافی وب‌سایت شما نیز به همین اندازه مهم است.


داشتن نظم در وب‌سایت شما جذابیت زیبایی دارد، اما کاربردی نیز است. رفع این مشکل ساده نیست، به خصوص زمانی که شرکت شما مخاطبان زیادی با اهداف متفاوت دارد.


با این حال، بهتر است این کار را انجام دهید زیرا این مسئله می‌تواند به طور چشمگیری بر نحوه تجربه کاربران سایت شما تأثیر بگذارد. عدم رعایت سلسله‌ مراتب در سایت، کاربران را گیج می‌کند و آنها را از رسیدن به اهدافشان باز می‌دارد.


ناوبری واضح می‌تواند اصطحکاک تجربه بازدیدکنندگان را هنگام فرود در سایت شما کاهش دهد. کسی که برای اولین بار به سایتی وارد می‌شود، باید بتواند به راحتی آنچه را که به دنبال آن است، بیابد؛ این به معنای قرار دادن حجم وسیعی از لینک‌ها در هدر و فوتر سایت نیست! بلکه دقیقاً برعکس آن باید عمل کنید! به این صورت که تنها پیوندهای مهم و مفید را قرار دهید و کاربر را با طیف وسیعی از لینک‌ها و گزینه‌ها گیج و سردرگم نسازید!


هنگامی که بازدیدکنندگان وارد وب‌سایت شما می‌شوند، باید بتوانند تصویر واضحی از آنچه شرکت شما انجام می‌دهد دریافت کنند و اگر آن تصویر مبهم باشد چه می‌شود؟ درست حدس زدید! بازدیدکنندگان ممکن است سایت شما را رها کنند.


اولین کاری که یک بازدیدکننده وب‌سایت هنگام ورود به سایت شما انجام می‌دهد این است که مشخص کند آیا به مقصد مناسب رسیده‌ است یا خیر. “آیا سایت شما به وضوح نشان می‌دهد که چه محصول یا خدماتی را ارائه می‌دهد؟”


وب‌سایت شما باید اعتبار کسب و کار شما را افزایش دهد. اگر هدف کسب‌ و کار شما را بیان نمی‌کند و بازدیدکنندگان را تأیید نمی‌کند که در مکان مناسبی هستند، طراحی مجدد وب‌سایت احتمالاً گزینه مناسبی است.


خلاصه و جمع‌بندی مطلب

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز
لینک مطالب دیگرآموزش چاپ و بسته بندی توسط حامد ایرانپور

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *