دسته‌بندی نشده

کرایوتراپی زگیل تناسلی در مشهد

زگیل تناسلی چگونه درمان می شود؟

زگیل تناسلی در آلت تناسلی، واژن و مقعد را می توان با روش های مختلفی درمان کرد. این روش ها شامل کرم ها و پمادهایی است که استفاده می شود یا یک روش جراحی که در آن زگیل تناسلی برداشته یا اسکلروز می شود و یا روش کرایوتراپی. در همین ابتدا میخواهیم به شما دوستان مشهدی بهترین کلینیک کرایوتراپی در مشهد برای درمان زگیل تناسلی را معرفی کنیم. با کلیک بر روی لینک میتوانید به صفحه وبسایت این کلینیک مراجعه و از مطالب آن در خصوص درمان زگیل تناسلی استفاده کنید.

زگیل تناسلی یکی از شایع ترین بیماری های مقاربتی است. زگیل ها توسط ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شوند و تا حدودی بی خطر هستند. با این حال، زگیل تناسلی برای بسیاری از افراد ناراحت کننده است و می تواند زندگی جنسی و کیفیت زندگی را محدود کند. علاوه بر این، آنها بسیار مسری هستند.

برای خلاص شدن از شر زگیل تناسلی بهتر است در مورد اینکه کدام روش ها مناسب هستند، به دنبال مشاوره پزشکی باشید. ما در بهترین کلینیک زگیل تناسلی در مشهد در این زمینه شما را راهنمایی خواهیم کرد.

زگیل های تناسلی همیشه پس از درمان ناپدید نمی شوند. بنابراین معاینه پزشکی برای جلوگیری از عود زگیل‌هایی که در مراحل اولیه تشخیص داده می‌شوند و در صورت لزوم با روش دیگری درمان می‌شوند، توصیه می‌شود. مخصوصا اگر آنها را با کرایوتراپی برداشته باشید.

درمان موضعی زگیل تناسلی چگونه است ؟

کرم ها، محلول ها یا پمادهایی برای درمان موضعی زگیل های تناسلی وجود دارد. آنها به صورت خارجی استفاده می شوند ، یعنی نباید آنها را وارد واژن یا رکتوم کنید. این پماد ها حاوی مواد فعال پودوفیلوتوکسین، ایمیکیمود یا یک عصاره از چای سبز هستند. برای تمام این درمان ها نسخه لازم است و باید حتما به پزشک مراجعه کرده باشید. آماده سازی پودوفیلوتوکسین به عنوان محلول 0.5 درصد و کرم 0.15 درصد برای درمان زگیل تناسلی تایید شده است. ایمیکیمود به صورت کرم 5 درصد و عصاره چای سبز به صورت پماد 10 درصدی موجود است.

برخی از درمان ها فقط چند روز در هفته اعمال می شوند، برخی دیگر چندین بار در روز. درمان را تا ناپدید شدن زگیل ها ادامه دهید. اگر بعد از چهار ماه هنوز زگیل ها را روی پوست خود مشاهده میکنید، توصیه می شود درمان موضعی را کنار بگذارید و و از روش دیگری استفاده کنید.

درمان با پمادها، کرم ها و لوسیون ها به خوبی قابل تحمل است. به عنوان یک عارضه جانبی، ناحیه تحت درمان پوست می تواند خارش، قرمز، ملتهب یا زخم شود.

چه کارهای دیگری میتوان برای درمان زگیل تناسلی انجام داد ؟

حذف زگیل های تناسلی :

یک روش معمول برداشتن زگیل تناسلی با جراحی است: بافت زگیل با چاقوی جراحی یا قیچی بریده می شود یا با اصطلاحاً کورت خراشیده می شود. زخمی که با این روش ایجاد میشود سطحی است و نیازی به بخیه ندارد. معمولا یک بی حس کننده موضعی برای انجام این روش کافی است.

عوارض جانبی نادر برداشتن زگیل ها می تواند شامل خونریزی، عفونت زخم، زخم یا آسیب به بافت سالم باشد.

حذف با جریان الکتریکی یا الکتروسرجری :

پزشکان همچنین می توانند زگیل تناسلی را با استفاده از ابزارهای خاصی که از برق استفاده می کنند، درمان کنند. مانند روش حذف جراحی که در بالا گفتیم، بی حسی موضعی معمولاً برای این روش کافی است و این روش هم نیازی به بخیه ندارد.

در روش های جدید امروزه از پلاسما درمانی و آر اف واژینال هم برای درمان زگیل های تناسلی استفاده میشود.

درمان زگیل تناسلی با لیزر

در طول درمان با دستگاه های لیزر، به عنوان مثال لیزر به اصطلاح CO 2، بافت زگیل به صورت هدفمند گرم می شود.

در درمان زگیل با سرما منجمد می شود (به اصطلاح کرایوتراپی). برای انجام این کار، پزشکان معمولاً به طور مکرر نیتروژن مایع را به ناحیه آسیب دیده اعمال می کنند. در کلینیک کرایوتراپی در مشهد این روش برای شما انجام میشود.

روش دیگر، آنها می توانند اسید تری کلرواستیک (TCA) را در چندین نوبت روی زگیل بمالند تا آن را از بین ببرند.

بافت زگیل در هر سه روش بالا از بین میرود. یک زخم کوچک ایجاد می شود که پوسته پوسته می شود و معمولاً بدون عواقب بهبود می یابد.

عوارض جانبی نادر است و زمانی ایجاد می شود که پوست سالم به طور تصادفی آسیب ببیند. همچنین ممکن است جای زخم باقی بماند.

چگونه تصمیم بگیریم کدام روش را انتخاب کنیم؟

می توانید از متخصصان پوست و بیماری های مقاربتی، زنان یا اورولوژی اطلاعات و مشاوره دریافت کنید و سپس با هم در مورد روشی که مناسب تشخیص و زندگی روزمره خود است تصمیم بگیرید. اگر دوست ندارید در ابتدا از روش های جراحی استفاده کنید، می‌توانید ابتدا یک درمان با محلول پودوفیلوتوکسین را امتحان کنید ، به‌ویژه اگر فقط چند مورد کوچک از زگیل تناسلی روی پوست شما وجود داشته باشد. اگر برای هفته‌ها استفاده از کرم یا محلول برایتان دشوار است، می‌توانید درباره به روش‌های دیگر فکر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *