دسته‌بندی نشده

تقویت توان پهپادی ایران چتر امنیتی برای صلح و ثبات منطقه است

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تقویت توان پهپادی ایران چتر امنیتی برای توسعه صلح و ثبات همه کشورهای دوست در منطقه را فراهم کرده است.


محمد صفایی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد افزایش قدرت پهپادی ایران گفت: در محیط سیاسی ناپایدار جهان امروزی ،امکان وقوع جنگ همواره وجود دارد. در این فضای نامطمئن تدوین راهبردها برای افزایش توان رزمی نیروهای مسلح مبتنی بر تکامل حوزه فن‌آوری و تکنولوژی پیشرفته یک ضرورت ملی است که باید مورد توجه دولت قرار گیرد.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: یکی از عوامل مهم موفقیت در جنگ‌های مدرن امروزی ،کاهش تلفات انسانی و صرفه جویی هزینه های مالی  است که  روز به روز بر اهمیت آن افزوده می­‌شود در راستای نیل به این هدف ساخت و به کارگیری پهپادها برای تقویت امنیت دفاعی کشور بعد از در دستور کار نیروهای مسلح قرار گرفت و دستاوردهای مثبتی در این زمینه عائد کشور شد.


نماینده مردم گناباد بیان داشت: افزایش قدرت سیستم دفاعی کشور، بازوان توانمند جمهوری اسلامی در راهبرد دفاعی کشور است و این راهبرد بازدارندگی، تاثیر گذاری در سطح در منطقه و فرا منطقه ای دارد به طوری که امروزه بُرد سیستم دفاعی و  امنیتی  ایران در مقابله با ناتو کارآمد بوده است و همین عامل باعث شده که بزرگترین قدرت نظامی بلوک شرق درخواست خرید این پرنده را از ایران داشته باشد.


صفایی با بیان اینکه قدرت پهپادی ایران در منطقه بی نظیراست گفت: تقویت توان پهپادی ایران می‌تواند چتر امنیتی برای توسعه صلح و ثبات همه کشورهای دوست در منطقه را فراهم کند.


وی با اشاره به ادعای دشمنان ملت ایران در خطرناک بودن توان پهپادی ایران،گفت: قوای دفاعی ایران همواره در خدمت صلح و ثبات منطقه بوده‌اند و مهم‌ترین کارکرد پهپادهای ایران را باید در مقابله با گروه تروریستی داعش در منطقه مورد توجه قرار داد .


عضو کمیسیون  اقتصادی مجلس تصریح کرد: پیام روشن قدرت پهپادی ایران به بیگانگان این است  که هر تهدیدی از طرف آنها می‌تواند با پاسخ قاطع و کوبنده ایران همراه شودو آیندگان به این نکته پی می‌برند که راهبرد هوشمندانه رهبر فرزانه انقلاب در این مسیر عزتمندانه، تاریخی و ماندگار بوده است و قطعا پشتوانه قوی برای دیپلماسی  امروز ایران در عرصه منطقه‌ای و بین المللی خواهد بود و می‌تواند راهگشایی برای امورات کشور باشد .


صفایی بیان داشت:امیدوارم همان طوری که در این عرصه عزتمندانه پیچیدگی های مسیر را طی کردیم و به موفقیت های بزرگی در عرصه جهانی دست پیدا کردیم دولت هم بتواند در عرصه اقتصادی با حضور عناصر کار آمد و شایسته ،مشکلات معیشتی مردم را حل کند و عزت و اقتدار ملت ایران  را  در همه عرصه ها  به نمایش بگذارد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *