دسته‌بندی نشده

بیش از ۱۲ هزار دانشجو متقاضی نقل وانتقال در دانشگاه ها شدند

تهران-ایرنا- مدیرکل دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان از ثبت درخواست بیش از ۱۲ هزار دانشجو برای میهمانی و نقل و انتقال در دانشگاه‌ها خبر داد.


وی درباره آمار درخواست دانشجویان برای انتقال و میهمانی، گفت: در مهلت قانونی که از ابتدا تا انتهای اردیبهشت ماه بود، ۱۱ هزار و ۲۸۹ درخواست ثبت شد. این مهلت به مدت یک هفته تمدید شد و تا امروز چهارشنبه چهار خردادماه این آمار به ۱۲ هزار ۴۵۸ نفر رسید.


مدیرکل دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان با اشاره به آمار تفکیکی این درخواست ها، خاطرنشان کرد: در دوره های بدون آزمون هزار و ۸۲۰ نفر و در دوره های با آزمون ۱۰ هزار و ۶۳۸ نفر، درخواست خود را ثبت کردند. درخواست ها برای دانشجویان مقاطع کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته بود که در این میان، دانشجویان کارشناسی پیوسته با ۱۱ هزار و ۳۸۹ نفر بیشترین آما را به خود اختصاص دادند.


دانشور درباره نوع درخواست های دانشجویان برای میهمانی و نقل و انتقال، یادآور شد: دانشجویان برای استفاد از امتیازهای میهمانی دائم، تمدید مهیمانی، انتقالی و میهمانی در سامانه سجاد سازمان امور دانشجویان ثبت نام کردند.


دانشور ادامه داد: دانشگاه‌های مبدأ موظف هستند درخواست دانشجو را بررسی و در صورت داشتن شرایط، تا ۱۵ تیر ماه نظر خود را در سامانه اعلام و در صورت موافقت، ریز نمرات دانشجو را به دانشگاه مقصد ارسال کنند. دانشگاه‌های مقصد نیز در تاریخ ۱۶ تیرماه تا ۳۱ مرداد سال جاری نسبت به بررسی تقاضاها اقدام و از طریق سامانه یاد شده، اعلام کنند.


به گفته وی، در سامانه سجاد، بر اساس بند «پ» قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب ۱۹ آبان ماه سال ۱۴۰۰، گزینه دانشجوی خانم دارای فرزند زیر ۲ سال به موارد اضافه شد.


شرایط نقل و انتقال دانشجویان


به گزارش ایرنا، با توجه به شرایط ایجاد شده به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور و پیروی موسسات آموزش عالی از دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا، در صورت تداوم وضعیت بیماری، میهمانی و انتقال دانشجویان تحت شرایطِ حاکم است و موافقت دانشگاه های مبدأ و مقصد با درخواست‌ها در صورت بازگشت به شرایط عادی در موسسات آموزش عالی امکانپذیر خواهد بود.


دانشگاه ها باید زمان شروع ثبت درخواست های میهمانی و انتقال را با استفاده از ابزارهای مناسب اطلاع رسانی و از طریق فضای مجازی به اطلاع دانشجویان برسانند.



آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *