دسته‌بندی نشده

الجزایر از آغاز نشست آشتی گروه های فلسطینی در این کشور خبر داد

تهران – ایرنا – وزیر خارجه الجزایر از آغاز مسیر آشتی گروه‌های فلسطینی در این کشور خبر داد و نسبت به آشتی آن‌ها با وساطت الجزایر ابراز خوش بینی کرد.  


به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری الجزایر (واج)، «رمطان لعمامرة» امروز دوشنبه اظهار داشت: هدف ما این است که طرف فلسطینی شرکت کننده در نشست آینده اتحادیه عرب بگونه‌ای صحبت کند که بیانگر صدای همه گروه‌های فلسطینی باشد. 


وزیر خارجه الجزایر درباره زمان برگزاری اتحادیه عرب که قرار است به میزبانی این کشور برگزار شد، اظهار داشت: اتحادیه عرب در ماه مارس آینده درباره آن تصمیم گیری خواهد کرد. 


پیش از این «عبدالمجید تبون» رئیس جمهوری الجزایر اعلام کرده بود که کشورش به زودی میزبان یک نشست گفت و گو میان گروه‌های فلسطینی خواهد بود. وی همچنین از اعطای چک ۱۰۰ میلیون دلاری به کشور فلسطین و اختصاص ۳۰۰ بورسیه برای دانشجویان فلسطینی خبر داد. 


رئیس جمهور الجزایر با تاکید بر اینکه بین این کشور و فلسطین بسیار بیشتر از آن است که وصف شود، افزود: فلسطین مظهر مشترک ما در مبارزه، فداکاری و آزادی است.  


وی اظهار داشت: استقبال الجزایر از آرمان فلسطین و دفاع از آن، قبل از هر چیز موضوع وفاداری است. 


تبون با تاکید بر اینکه مساله فلسطین در مرکز نشست آینده سران کشورهای عربی در الجزایر قرار خواهد داشت به لزوم پایبندی به طرح صلح عربی که در سال ۲۰۲۰ امضا شد، اشاره کرد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *